На засіданні Пленуму ВСУ 30 травня було прийнято рішення звернутися до Конституційного Суду України з поданням щодо відповідності (конституційності) частин першої та другої статті 11 Закону "Про природні монополії", абзацу п "ятого частини першої статті 12 Закону" Про електроенергетику ", пункту 4 частини першої статті 3 Закону" Про державне регулювання у сфері комунальних послуг ", абзацу восьмого частини першої статті 13 Закону" Про питну воду та питне водопостачання " (у частині повноважень НКРЕКП), указів Президента від 27 серпня 2014 року № 694/2014 "Про Національну комісію, яка здійснює державне регулювання у сфері енергетики і комунальних послуг ", від 10 вересня 2014 року № 715/2014 "Про затвердження Положення про національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики і комунальних послуг "положенням частини першої статті 8, частини другої статті 19, частини першої статті 106 та пунктів 3, 9, 91, 9-2 частини першої статті 116 Конституції.

Так, Київський апеляційний суд у жовтні 2015 року призупинив провадження у справі № 826/6876/15 про незаконність підвищення тарифів на електроенергію до роз'яснення Конституційним Судом повноважень Президента щодо створення НКРЕКП у світлі рішення КСУ від 8 липня 2008 року № 14-рп/2008. На цій підставі призупиняється і розгляд решти справ, що стосуються тарифів на електроенергію. Ухвалу суду про можливість звернення до КСУ має розглянути Верховний Суд, який уповноважений направляти конституційні подання.

Необхідність звернення до КСУ з цього приводу ЗСУ мав розглянути ще в січні 2016 року. Але тоді було вирішено зняти з розгляду Пленуму питання про звернення з цим конституційним поданням у зв 'язку з надходженням до Суду ще однієї ухвали, що стосується повноважень НКРЕКП щодо встановлення тарифів на послуги централізованого водопостачання та водовідведення. Ухвалу від 26 листопада 2015 року у справі № 826/5964/15 направлено до ВСУ Київським апеліційним адміністративним судом. Воно стосується, крім зазначених у більш ранньому зверненні положень законодавства, питання конституційності абзацу 8 частини 1 ст. 13 Закону "Про питну воду та питне водопостачання".

Таким чином, з рішення Конституційного Суду стане ясно, чи має повноваження (у світлі положень Конституції) НКРЕКП, створена Президентом, встановлювати тарифи. Зазначимо, що висновок з приводу способу створення комісії КСУ вже робив - були визнані неконституційними повноваження Президента щодо створення комісії, що регулює природні монополії. Орган, створений у неконституційний спосіб, не має права встановлювати тарифи.

Адвокат Харків, Київ, Україна - юридичні послуги: розлучення, розділ майна, аліменти, реєстрація підприємства, реєстрація торгової марки, реєстрація ФОП, позбавлення батьківських прав